Mardrömmen är sann!!!!!!!

Den senaste tiden har det gått rätt så bra för mig på nästan alla sätt och vis. Men när det händer massvis med bra grejer på rad så brukar det komma en riktigt dålig grej förr eller senare

Den dåliga nyheten är att Spotify stryper gratistjänsten ännu mer.

Tidigare har de som skaffat musiktjänsten med Spotify open har bara kunnat lyssna på musik 20 timmar i månaden. Nu blir tidsgränsen 10 timmar per månad samt att man bara kan lyssna på en låt 5 gånger per vecka. Anledningen till dessa begränsningar är att man vill att fler ska använda unlimited och premium alltså tjäna mer pengar.

Det där med 20 h/vecka påverkade inte mig då jag hade Spotify free men det med 10 h/vecka kommer att påverka alla som har Spotify free och open. Det suger verkligen. Detta kommer bara att göra att man går tillbaka till illegal nedladdning av musik.

Vad detta gör mot bloggen är att jag kommer med all sannolikhet skriva mindre recensioner men det behöver inte hända. Jag kanske ska försöka fixa Spotify Unlimited som kostar 49 kr/månad annars får jag använda Youtube som lyssningshjälpmedel.

De nya begränsningarna träder in den första Maj men man kommer få chansen att få en 30 dagars fri Spotify premium trial vilket gör att de troligtvis betyder att mina begränsningar börjar den första Juni.

Som sagt. Det suger. Mycket hårt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0