Topplista: Topp 3 Dream Theater Låtar



Det kungliga engelska bröllopet i all ära men höjdpunkten på min Fredag var den tredje (och sista) episoden av Dream Theaters sökande på sin nya trummis. Vill ni se avsnittet så finns länken nedan.

http://www.youtube.com/watch?v=2QHMQjH17aw

Jag vill bara gratulera den nya slagmannen och bandet. De valde en fantastisk trummis. För att fira att Dream Theater återigen är helt ska jag lista de 3 låtar från bandet som jag tycker är allra bäst.

3. A Nightmare To Remember - Black Clouds And Silver Linings

Dream Theater är proggens mästare men också mästare på episka långa låtar. Denna låt klockas in på strax över 16 minuter och det är aldrig någon tråkig stund medans man lyssnar. Låten innehåller allt från tunga riff, dubbel bas och episka delar. Riktigt härligt.

2. Constant Motion - Systematic Chaos

Förutom att den här låten är skit svår på Rock Band så är den en utav väldigt få Dream Theater låtar med en sju helvetes fart. Som vanligt så är instrumenten klanderfria och sången är faktiskt bra vilket jag sällan tycker i DTs låtar. Höjdpunkten är ändåså Gitarr- och keyboardsolona. De är galna snabba och gör en sjukt avundsjuk för att man själv inte kan spela så bra. Texten är bra också.

1. Pull Me Under - Images And Words

Det är självklart att en riktigt episk låt ska vara högst på denna lista. Pull Me Under är så episkt som det bara kan bli. Början bygger upp steg vis med hårdare riff och fler dubbelbas kickar för att sedan fortsätta in med sången. En grym låt som representerar allt som Dream Theater är känt för.

Bubblare:
Självklart finns det fler låtar som jag gillar som A Rite of Passage, Panic Attack, Ytse Jam, The Test That Stumped Them All, The Root of All Evil och Lie. Alla är fantastiska på sitt sätt men inte riktigt lika bra som topp 3.

Vilken är din favorit? skriv i kommentarerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0