4 st minirecensioner

Semestern fortsätter men inte för mitt musiklyssnande. Här är fyra album jag har lyssnat på den senaste veckan.

Otep - ATAVIST

Otep är ett väldigt konstigt band med olika låtstilar. Vi har låtar som innehåller spokenword, vi har brutalitet och vi har låtar som bara är långa viskningar (som jag inte kallar för låtar). Oavsett vad är ATAVIST ett album som är stabilt och det gör att jag håller mitt intresse för bandet.

Bästa Låt: Fists Fall

Betyg: 6,5/10 Bible Belts

Queensryche - Dedicated to Chaos

Jag är väldigt okänd med Queensryche så jag har inget att jämföra med Dedicated to Chaos. Men hade jag haft det så tror jag att jag hade haft samma känsla iallafall. Albumet är fruktansvärt slätstruket med nästintill ingen topp. Hör ingen intensitet överhuvud taget. Jag vet (trots att jag inte kan så mycket om deras musik) att de kan bättre.

Bästa Låt: Retail Therapy

Betyg: 2,5/10 Big Noizes

Sepultura - Kairos

Precis som med förgående band är jag väldigt okänd med Sepultura. Enda skillnaden är att jag faktiskt gillar det jag hör här. Har dock hört från andra att bandet har varit bättre. Skit samma jag gillade det här albumet och den åsikten kan ingen ändra.

Bästa Låt: Relentless

Betyg: 7/10 Spectrums

Coldspell - Out From The Cold

Ännu ett band som kör typisk amerikansk rock. Låter det annorlunda? Nej men det är inte dåligt. Jag märker av små guldkorn här och där men helheten är fullständigt ljummen. Lite mer orginalitet tack.

Bästa Låt: Time

Betyg: 5,5/10 Fates

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0