Spellista inför The Big 4

Den tredje Juli besöker Metallica, Megadeth, Anthrax och Slayer Göteborg och Ullevi tillsammans som The Big 4. En konsert som jag ska på :D. Men precis som själva konserten är förberedelserna viktiga. Därför har jag skapat två skivor med banden, en med Metallica och en med övriga tre, som uppladdning inför en utav de största konserterna sommaren 2011

CD 1: Megadeth, Anthrax och Slayer

1. Raining Blood
2. Holy Wars... The Punishment Due
3. Caught In A Mosh
4. Peace Sells
5. Tornado of Souls
6. Symphony of Destruction
7. Among The Living
8. In My Darkest Hour
9. Madhouse
10. My last Words
11. Chemical Warfare
12. This Day We Fight!
13. Indians
14. Good Mourning/Black Friday
15. Sudden Death

CD 2: Metallica

1. Ride The Lightning
2. The Unforgiven
3. Fuel
4. Disposable Heroes
5. Battery
6. All Nightmare Long
7. Enter Sandman
8. Frantic
9. Nothing Else Matters
10. Fade To Black
11. Master of Puppets
12. One

Noterbart är att jag hade velat ta in fler låtar men tyvärr får man inte plats med hur många låtar som helst i en CD och att anledningen till att jag har en skiva med enbart Metallica är för att de jag kommer att gå på konserten med (och som per automatik ska lyssna på albumen också) ville ha det.

Kommentera gärna om vilka låtar ni skulle la lagt in och vilket utav banden i The Big 4 som är bäst (Själv är det oavgjort mellan Metallica och Megadeth).

Kommentarer
Postat av: igotGOTH

Bäst är Metallica och Slayer.Megadeth var som oftast en besvikelse då Dave Mustaine inte kan sjunga(mitt personliga omdöme).Shawn Glover är däremot riktig duktig på trummor.

2011-07-04 @ 00:17:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0