The Big 4 kommer till sverige



Jajamensan det är sant. Metallica, Megadeth, Slayer och Anthrax kommer att tillsammans stå på en och samma scen under en dag i Ullevi, Göteborg. Detta blev annonserat idag.

För er idioter som inte vet vad jag snackar om så kan jag berätta att The Big 4 är de 4 största banden inom Thrashmetal genren, de som gjorde genren till vad den är idag. De har uppträtt tillsammans tidigare bl.a i Sofia, Bulgarien då de också släppte en flerdisc set frånkonserten.

Jag har kollat in andra konserter och festivaler till sommaren men det har alla antingen varit för långt bort, inte varit attraktiva nog eller krockat med något annat jag har planerat in (som att fira mina morföräldrar med släkten i Ullared med Diggiloo :() men det här är definitivt något jag vill se. Jag såg Metallica för 4 år sedan under deras Sick of the studio again tour och de var helt sjukt bra. Jag har också sett Slayer under förra årets Sonisphere festival (regn festivalen) då de spelade med Motörhead volym (för er amatörer så blir det fritt översatt skithögt). Jag ser dock också fram emot Anthrax och Megadeth då de är två skitbra band. Vi får se om det blir något besök för min del men kalendern är ren den 3 Juli så just nu ser det väldigt bra ut. Rock On!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0