Topplista: Topp 3 hårdrocksband som jag vill se i mellon

Tro det eller ej men jag är faktiskt ett fan av melodifestivalen. Jag har varit det redan innan jag upptäckte hårdrocken och blev mer det när Lordi vann. Som ni vet så har det inte gått så bra för Sverige ute i Europa de senaste åren så jag tänkte, varför inte göra samma sak som Finland. Skicka ett hårdrocksband som chockar Europa och vinner hela skiten. För att göra detta har jag tre toppkandidater.

Innan jag startar denna lista vill jag bara säga att jag gör denna lista realistisk så inget deathmetal band eller något satanistband. Bara band som är folkligt kända och som skulle kunna vinna tävlingen. (Låt tipsen är låtar som banden har gjort tidigare men som nog skulle funka i tävlingen. alltså tipsar jag om att man ska göra en liknande låt).

3.


Snabbt, hårt och med en bra text skulle Hardcore Superstars vara passande för mellon. Bandet är väldigt kända utomlands också så där skulle vi kunna vinna röster redan via kändisskapet.
Låt tips: Dreaming In A Casket eller We don't Celebrate Sundays

2.


Ralf Gyllenhammar och Co är definitivt ett band som skulle ta hem det här. Deras musik är inte för hård men absolut inte för mesig för tävlingen. De är också fruktansvärt bra på liveframträdanden.
Låt Tips: Parasite eller I'm Frustrated (om de mot all förmdan skulle göra en rockballad)

1.


Det är är en riktig jävla chansning men men med tanke på deras succe med Losing You så finns det ingenting som bandet inte skulle kunna göra. Jag hoppas att covern på Lena PH's Dansa i Neon (fast på engelska Dancing in Neonlight) gav dem blodad tand för att de skulle kunna lyckas väldigt bra i den här tävlingen. De har fått folkets stöd och har de bara rätt låt så kan de ta hem inte bara den svenska uttagningen utan den europeiska.
Låt tips: Losing You.

Bubblare: Det finns flera bubblare och lika många anledningar till att de inte är med på listan. Den som jag hade velat se mest är faktiskt Hammerfall men de har sagt att de kommer inte att tävla p.g.a att de vill spela sina egenskrivna låtar och inte andras. I kategorin bra band men som inte är folkkära nog hittar vi Ghost, Raubtier, Pain och Dark Tranquility. Jag hade kunnat tänka mig In Flames också men jag tror att mellon inte riktigt är deras område.

Är det något band ni vill se i Mellon i framtiden? Skriv bandets namn i kommentar delen längst ner på inlägget.

Om ni undrar vad jag tycker om årets vinnare så tror jag att Eric Saade kommer att lyckas i Europa faktiskt men man hade självklart velat se Nicke Borg i Düsseldorf (röstade själv på den i finalen).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0