Artist tips: CellOut



Denna månads artist tips kommer från det fantastiska hårdrockslandet Sverige. CellOut är ett band från Stockholm beståendes av Percy Mejhagen, Robert Monegrim, Anders Sevebo och Martin Karlsson. Tyvärr finns det väldigt lite om själva bandet ute på nätet så jag ska mestadels snacka om deras musik.

CellOut släppte i höstas sitt första album, Superstar Prototype, via Nuerra Records, ett album som låter väldigt lovande inför framtiden. CellOuts sound är lite utav en blandning av Bullet For My Valentine och Dead By April. Tunga och hårda riff blandade med trallvänliga refränger. Jag brukar inte gilla sån typ av musik men det är något som får mig att vilja lyssna på dem igen. CellOut har definitivt en framtid inom musikbranschen men det gäller för dem att inte göra som de flesta inom denna genre och sälja ut sig. Håller de kvar vid sitt koncept och musik så kommer de bli en utav de stora inom ett par år. Oavsett vad kommer jag att följa dem mer.

Låt Tips:
Set Things Straight. Taget från deras debutalbum har jag tagit en låt som har ett riktigt grymmt riff som man enkelt kommer ihåg, en vers som är originell och en refräng som bara kan lämna ens hjärna med en hjärnskakning. Tillsammans blir det en lika dödsfarlig kombination som Chuck Norris. Kolla också in resten av Superstar Prototype medans ni har tid.

http://www.myspace.com/cellout
http://www.celloutonline.com/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0