Most Wanted: Juni 2011

Maj var en bra månad för musik men jag har definitivt en känsla att Juni kommer att bli ännu bättre. Vad för bevis har jag? jo dessa släpp.

Pain - You Only Live Twice
Peter Tägtgrens band är det bästa inom elektro metallen. Jag älskade Cynic Paradise och jag förväntar mig inget mindre från bandets sjunde fullängdare.

Alestorm - Back Through Time
Pirat rock är lika bra som rom och cola, och Alestorm är de bästa på pirat temat. Med sin fart och galna texter kommer du att headbanga lika ofta som en pirat plundrar.

In Flames - Sounds of A Playground Fading
Åhh vad jag har längtat efter detta album. Senaste släppet, A Sense of Purpose, Var ett utav de bästa under 2000-talet och jag hoppas att uppföljaren blir lika bra. Singeln Deliver Us gav mig mersmak. Kan inte vänta.

Rhapsody of Fire - From Chaos To Eternity
Det var bara ett år sedan de släppte senaste albumet. Ett album som jag tyckte var sådär men jag vet vilken kvalite Rhapsody of Fire har och hoppas att detta album blir mycket bättre.

Evile - Five Serpents Teeth
Bland de nya thrash metal banden tycker jag att Evile är den med mest potential. Deras två första skivor var väldigt stabila så jag förväntar mig inget annat än ett kanon album nu.

Limp Bizkit - Gold Cobra
Nu kanske ni tycker att jag är en idiot som sätter upp Limp Bizkit på Most Wanted listan men jag gillar när man blandar rap och metal. Ska bli mycket spännande vad de kommer upp med eftersom det var sex år sedan senaste albumet.

The Black Dahlia Murder - Ritual
BDM har kommit upp som en utav de bästa inom death metal genren under 2000-talet. Jag brukar inte gillar sådan musik men BDM har kommit upp som lite av mina nya favoriter. Fullständigt älskar bland annat What A Horrible Night To Have A Curse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0