Rock Band DLC 5/31: Ozzy Osbourne



Jag börjar få slut på ideér till vad jag ska göra med den här bloggen mer än bara recensioner, tips och topplistor så jag kom på att kombinera mina två största intressen. TV-spel och musik. Därför ska jag från och med nu skriva om vad som kommer i DLC (DownLoadable Content) varje vecka till Rock Band. Ska också säga vad jag tycker om den och hur bra förra veckans DLC egentligen var (jag köper inte all DLC men jag kollar alltid in hur "chartsen" ser ut och om de är roliga).

Nästa vecka fyller Ozzy Osbournes fantastiska album Diary of a Madman 30 år och det firas med ett åtta låtars paket som kommer till Rock Band. Låtarna är som följer.

Bark At The Moon X
Diary of A Madman
Flying High Again
I Don't Know
Mama, I'm Coming Home X
Mr. Crowley X
Over The Mountain
Steal Away (The Night)

Notera också X:et. De låtar som har det kommer också erbjuda Pro Gitarr och Pro Bass

Kan bli ett utav de bästa paketen i Rock Band sedan Linkin Park paketet som kom i början av året. Helt rätt av Harmonix att släppa Pro Gitarr/Bass till de tre mest kända låtarna också. Ozzys låtar brukar vara riktigt roliga på de flesta instrument så jag ser mycket fram emot dessa låtar. Bark At The Moon vet jag att den kommer att lyckas då jag har spelat den i Guitar Hero: Smash Hits och njutit varje sekund av den. Mr. Crowley hittar vi också i Guitar Hero: World Tour. Skit spel men en riktigt bra låt som passar perfekt till keyboard.

Värme termometer: 4/5 flammor

Veckans DLC.
Om nästa veckas DLC är kanon är denna veckas DLC botten. tre låtar med Lady Gaga och två av Foreigner. Foreigner låtarna är godkända (även om gitarren i Hot Blooded ser lite irriterande ut) men Lady Gaga i Rock Band. Hell no. Lady Gaga i Rock Band är som en kille i en lindex affär. Det funkar helt enkelt inte.

Betyg: 3/10 Hot Bloods

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0