Minirecensioner
Tack för eran hjälp i det Beslutsångest inlägget (NOT!!!). får göra flera minirecensioner istället. här får ni.
White Wizzard - Flying Tigers
Ännu ett kvalite album av ett band som kör ren och bra hårdrock och som jag börjar gilla mer och mer. Även om Flying Tigers är ett bra album tycker jag att deras förra släpp, Over The Top, var snäppet vassare. Helt klart ett hot till årsbästa listan.
Bästa Låt: Night Stalker
Betyg: 8/10 Starchilds
Opeth - Heritage
Av allt jag har hört om Opeth så stämmer det inte riktig ihop med Heritage. Inget skrik, inget jättehårt och alldeles för många lugna låtar. nja jag kanske ska lyssna på deras tidigare släpp så jag får lyssna på bra musik från dem.
Bästa Låt: Vette fan. Kanske The Lines In my Hand.
Betyg: 2,5/10 Slithers
Dead By April - Incomparable
Efter ungefär halva albumet tänker jag "fan vad allt låter likadant" och visst gör det. De fina låtarna kommer dock i slutet av albumet då man börjar visa lite variation. Ingen ny Losing You men kvaliten finns där (i alldeles för lite utsträckning).
Bästa Låt: Last Goodbye
Betyg: 6/10 Callings
Edguy - Age of The Joker
Är Edguy ett Powermetal band? Det senaste albumsläppen säger nej och detsamma gör Age of The Joker. Coolt medeltidstema med allt från Robin Hood till hovnarrar men själva utförandet blir väldigt ljummen, tyvärr.
Bästa Låt: Nobody's Hero
Betyg: 5/10 Robin Hoods
Anthrax - Worship Music
Efter 8 långa år har Anthrax äntligen kommit tillbaka med original uppsättning och original sound, i 2000-tals tappning. Ibland kan bandet vara ojämnt men topparna gör att albumet blir en väldigt lyckad comeback för en utav Thrashmetalens fyra stora.
Bästa Låt: Fight'em 'til You Can't
Betyg: 8/10 The Giants
Human Cometh - HCII
Förra årets succe debut, Evolution, följs upp av inte bara ett fantastiskt snyggt omslag utan också en utav de absolut jämnaste albumen i år. Human Comeths svaghet är dock att deras stil gör att de riktiga superlåtarna blir sällsynta men vad gör det när man har ett helt album av godbitar.
Bästa Låt: Alone In The Dark
Betyg: 9/10 Smash Crashes
Skitarg - Den Hårdaste Jäveln
Skitarg är nog det absolut sjukaste jag någonsin har hört. Ett band som klär sig i clown smink och blöjor och sjunger låtar om att steka barn och att slakta hundägare. Rent musikaliskt sett är Skitarg väldigt bra och varierande. Blir dock äcklad av merparten av texterna.
Bästa Låt: Sportabort
Betyg: 7/10 Bruna Skatter
Mastodon - The Hunter
Återigen chockar Mastodon lyssnarna. Från den proggiga succeen Crack The Skye kommer nu den nästan poppiga The Hunter. Ett väldigt jämnt album som har starka refränger men som tyvärr saknar det där lilla extra som Crack The Skye hadde. Vad blir det härnäst för bandet? Techno black metal?
Bästa Låt: Spectrelight
Betyg: 8/10 Curls of The Burl
Machine Head - Unto The Locust
Senaste albumet, The Blackening, var en enorm succe så förväntningarna var stora inför Unto The Locust. Har man uppfyllt förväntningarna? Ja och lite till. Så grymmt, så hårt, så bra och en interresant cover på Rush låten Witch Hunt.
Bästa Låt: Locust
Betyg: 9/10 Sentinels
White Wizzard - Flying Tigers
Ännu ett kvalite album av ett band som kör ren och bra hårdrock och som jag börjar gilla mer och mer. Även om Flying Tigers är ett bra album tycker jag att deras förra släpp, Over The Top, var snäppet vassare. Helt klart ett hot till årsbästa listan.
Bästa Låt: Night Stalker
Betyg: 8/10 Starchilds
Opeth - Heritage
Av allt jag har hört om Opeth så stämmer det inte riktig ihop med Heritage. Inget skrik, inget jättehårt och alldeles för många lugna låtar. nja jag kanske ska lyssna på deras tidigare släpp så jag får lyssna på bra musik från dem.
Bästa Låt: Vette fan. Kanske The Lines In my Hand.
Betyg: 2,5/10 Slithers
Dead By April - Incomparable
Efter ungefär halva albumet tänker jag "fan vad allt låter likadant" och visst gör det. De fina låtarna kommer dock i slutet av albumet då man börjar visa lite variation. Ingen ny Losing You men kvaliten finns där (i alldeles för lite utsträckning).
Bästa Låt: Last Goodbye
Betyg: 6/10 Callings
Edguy - Age of The Joker
Är Edguy ett Powermetal band? Det senaste albumsläppen säger nej och detsamma gör Age of The Joker. Coolt medeltidstema med allt från Robin Hood till hovnarrar men själva utförandet blir väldigt ljummen, tyvärr.
Bästa Låt: Nobody's Hero
Betyg: 5/10 Robin Hoods
Anthrax - Worship Music
Efter 8 långa år har Anthrax äntligen kommit tillbaka med original uppsättning och original sound, i 2000-tals tappning. Ibland kan bandet vara ojämnt men topparna gör att albumet blir en väldigt lyckad comeback för en utav Thrashmetalens fyra stora.
Bästa Låt: Fight'em 'til You Can't
Betyg: 8/10 The Giants
Human Cometh - HCII
Förra årets succe debut, Evolution, följs upp av inte bara ett fantastiskt snyggt omslag utan också en utav de absolut jämnaste albumen i år. Human Comeths svaghet är dock att deras stil gör att de riktiga superlåtarna blir sällsynta men vad gör det när man har ett helt album av godbitar.
Bästa Låt: Alone In The Dark
Betyg: 9/10 Smash Crashes
Skitarg - Den Hårdaste Jäveln
Skitarg är nog det absolut sjukaste jag någonsin har hört. Ett band som klär sig i clown smink och blöjor och sjunger låtar om att steka barn och att slakta hundägare. Rent musikaliskt sett är Skitarg väldigt bra och varierande. Blir dock äcklad av merparten av texterna.
Bästa Låt: Sportabort
Betyg: 7/10 Bruna Skatter
Mastodon - The Hunter
Återigen chockar Mastodon lyssnarna. Från den proggiga succeen Crack The Skye kommer nu den nästan poppiga The Hunter. Ett väldigt jämnt album som har starka refränger men som tyvärr saknar det där lilla extra som Crack The Skye hadde. Vad blir det härnäst för bandet? Techno black metal?
Bästa Låt: Spectrelight
Betyg: 8/10 Curls of The Burl
Machine Head - Unto The Locust
Senaste albumet, The Blackening, var en enorm succe så förväntningarna var stora inför Unto The Locust. Har man uppfyllt förväntningarna? Ja och lite till. Så grymmt, så hårt, så bra och en interresant cover på Rush låten Witch Hunt.
Bästa Låt: Locust
Betyg: 9/10 Sentinels
Kommentarer
Trackback