Recension: Space Vampires Vs. Zombie Dinosaurs in 3D

10. Six Pounds of Terror
11. Methane Crescendo
12. My Clingy Girlfriend
13. The Root of All Evil
14. Numbers
15. Duh, of Course We Did Outtakes

Vanligtvis ska man inte ta humorrock band på allvar... det ska man inte heller göra. Men är man som jag och älskar sådan musik så måste man var engagerad i alla fall. Jag hörde Psychostick så sent som igår, då deras superhit This Is Not A Song, It's A Sandwich (Lyssna på den, det är den bästa låten som inte är en låt!) och av ren slump såg jag att de hade släppt ett nytt album så då var jag tvungen att lyssna på det.

Det hela börjar precis som en konsert, roddare kommer in och testar instrumenten så att bandet kan ösa för fullt efteråt. Welcome to The Show efterföljer och precis som titeln antyder så presenterar sig själva genom hela låten. Sadface påminner väldigt mycket om en blandning mellan Marilyn Manson's "The Beautiful People" och Otep. Väldigt katschigt och härlig. Nästa låt börjar så här. "Umm, excuse me, my eyes are up here." "Yeah, but your boobs are down there." redan där märker man deras galna humor. En ren hyllningslåt till de två bollar som finns på brudarna. Väldigt svängigt med någon sorts Seinfeld baslinje. Skumt men grymt. Och sedan avslutas det med bland annat motorbåt ljud. Haha. Sedan blir det ren konversation där bandmedlemmarna går emot en i bandet för att han är för glad. En intervention. Irriterande men roligt. Det leder rätt till Hate Times 8. En helt fantastisk låt där bandet bara skriker vad de hatar och hur mycket de hatar varandra (Jag hatar dig oändligt plus 1 :P). Varför kan inte andra band göra sådana låtar? De kommande 4 låtarna är också bra men de försvinner lätt in i mängden (särskilt spår 9 och 10 då de är en och en halv minut långa). Methane Crescendo handlar om en enda fråga. Vem fes? Jag kände, som tur va, inte lukten men jag kände den fantastiska rytmen och komedin. mycket bättre än gaser från röven. Även om My Clingy Girlfriend är en helt okej låt så blir man bara förbannad på texten. Nej inte för att den är dålig, för att tjejen i texten är ett riktigt skitstövel. En sådan flickvän hoppas jag att jag aldrig får. Sedan kommer om en låt med en text som jag aldrig trodde jag någonsin skulle få höra. Texten är om ett tandläkarbesök. Hur fan kommer man på sådant? Bara ta denna rad till exempel. "So, how are you today." "FIIIIIIINNNEEEEE!!!!!!!". Helt sjukt roligt alltså. Sista "riktiga" låten är en parodi på Drowning Pool's Bodies. Här sjunger bandet att de bara kan räkna till 4 (knappt). Är det bättre än Bodies? Vet ej men det är inte smartare i alla fall ;). Sista "låten" är uteslutande fylld med misstag man har gjort under inspelningen av detta album. 8 minuter av misstag. Visst det är roligt men hur många orkar lyssna på när sångare viker sig för skratt 30 gånger. Än sen, detta är ju trots allt ett band vi inte ska ta på så stort allvar.

Var fan har bandet varit i hela mitt hårdrocksliv? Förutom den ofattbara komedin så har de coola melodier och snygga riff. Bandet levererar väldigt bra (trots misstagen i slutet av skivan) och Psychostick blir definitivt ett band som jag kommer att fortsätta följa och skratta åt.

Because Boobs. Behöver jag förklara mer?

Betyg: 8,5/10 Methane Crescendos