Topplista: Topp 3 Rockiga Radiostationer

YUSSS!!! Idag fixade jag mitt körkort och nu kan jag äntligen åka fritt utan någon jämte mig som säger vart jag ska göra och åka. En bilresa är dock inte komplett utan musik. Så vilka radiostationer är bäst för en hårdrockare? Här är de bästa enligt mig.

3. Sveriges Radio P3

Visst, P3 är inte en riktig rockstation men de spelar lite In Flames, Mustasch och annan rock lite då och då. Orkar man att stå ut resterande (skit)musik kan P3 vara ett bra alternativ. Sedan går det att önska hårdrockslåtar mycket lättare än vad man kan i till exempel Rix FM och Mix Megapol.

2. Bandit Rock

Bandit är ingen riktigt dålig musik station överhuvudtaget men det finns två stora problem med den. 1. Det är svårt att få täckning på den (särskilt i det område jag bor i) och 2. mestadelen utav rocken är ganska så... mesig. Alltså platsar verkligen Snow Patrol, Plan Three och Takida verkligen i en rock station? Nåja, rock utbudet är bättre än de flesta mainstream stationerna.

1. Rock Klassiker

Här är det inga krussiduller. Här får du verkligen rock. Även om det inte är ny musik kan man lätt upptäcka gamla godingar och återuppleva låtar som man kanske har glömmt bort. Dock är även denna station ganska svår att få täckning på. Men det är det bästa Sverige har att bjuda på.

Som ni säkert har läst är de mesta av mina kommentarer här negativa och det är befogat. Sverige saknar en riktig hårdrockskanal i radio etern. Så för er bilåkare tipsar jag hellre om att sätta på en skiva i bilen, gärna ett blandalbum. Om du lyssnar på radio även på jobbet eller hemma kan jag tipsa om Hardradio.com. Här får du en bra blandning av ny och gammal musik och det bästa av allt, inga reklam avbrott. Rock On!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0