Most Wanted: Maj 2012

Tenacious D - Rize of the Phoenix

The D is back! 4 år efter att bandet har hittat ödets plektrum är Jack Black och Kyle Gass återuppståndna som fågelfenix. Får vi ännu ett album fylld med humor, riff och episka berättelser kan detta bli ett utav året bästa album.

Shadows Fall - Fire From The Sky

Har inte tagit till mig så mycket utav Shadows Falls material men det som jag har hört har jag älskat. Liten blandning av Thrash, Death, Prog och Groove i deras musik. Har ganska höga förhoppningar.

Katana - Storms of War

Förra årets bästa rookies är redan tillbaka med uppföljaren till Heads Will Roll. Verkar som att de fortsätter med japantemat. Det gillar jag.

Slash - Apocalyptic Love

Första soloalbumet från gitarrlegendaren Slash var en besvikelse. Men nu när han har enbart en beständig sångare (Myles Kennedy från Alter Bridge) tror jag att Apocalyptic Love kan nå den standarden man förväntar sig från Slash.

Engel - Blood of Saints

In Flames medlemmen Nicklas Engelin skapade detta band 2004 och nu ska man släppa sitt tredje album. Fortsätter man på samma stil som deras två tidigare alster blir jag nöjd.

Firewind - Few Against Many

Grekisk powermetal när den är som bäst. Gus G och grabbarnakommer nog med all sannolikhet inte att svika mig men kommer Greklands skuldkris att påverka hur bra produceringen av plattan blir?

Sonata Arctica - Stones Grow Her Name

Väldigt mycket bra powermetal denna månad. Dock tycker jag att Sonata Arctica måste höja sig i detta album efter förra albumets besvikelse. Det är ett problem som borde vara ganska så överkomligt för grabbarna.

Sabaton - Carolus Rex

Sabaton på svenska. Ja det kommer bli mycket intressant att följa hur bandet tar sig an den utmaningen. Detta albumet blir extra spännande med tanke på att bandet splittrades för någon månad sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0