Trippelrecension: 21, Circus Black och Seven Deadly

Tre album från tre helt olika artister. Heavy metalbandet Rage, Opera metalbandet Amberian Dawn och rockbandet UFO. låt oss se vad jag tycker om deras nya alster.

Rage - 21



Finns det något stabilare band än tyska Rage? Möjligen Motörhead. Skit samma, Rage fortsätter i samma tempo som de har gjort de förra arton släppen. Ren heavy metal med utmanande och coola riff samt stark och rå sång. Det är just det som har gjort Rage till ett utav mina favorit band. Enda problemet är att det finns alltid något att klaga på i deras album. Denna gång är det framförallt deras cover på låten Eternally som ställer till det. Annars än en gång en riktig pärla till hårdrocksalbum där de starkaste givarna är titelspåret, Concrete Wall, Forever Dead och Destiny.

Bästa Låt: Concrete Wall

Betyg: 8/10 Psycho Terrors

Amberian Dawn - Circus Black



Jag gillar inte cirkusar (särskilt inte clowner) men jag älskar Amberian Dawn. Även om Circus Black fortsätter att visa en övertygande bra sida av bandet känns det nu som om Amberian Dawns utveckling har stannat av lite. Vi har fortfarande det som bandet är kända för. Den fantastiska opera rösten signerat Heidi Parviainen, fantastiska galna och kaotiska gitarrsolon och bra musikalitet. Den enda utvecklingen vi får se i Circus Black är tyvärr gästartister på ett par spår (Timo Kotipelto samt Jens Johansson från Stratovarius). Återigen väldigt stabilt av finnländarna men det vore roligt om de förändrade deras sound lite i alla fall.

Bästa Låt: Cold Kiss (med Timo Kotipelto)

Betyg: 7,5/10 Guardians

UFO - Seven Deadly



Först och främst, detta kan vara den absolut fulaste album omslag jag har sett i manna minne. Alltså vad är det för sju stycken som är dödliga? Sju dödliga fjärilssorter? Sju giftiga blommor som man lägger under kudden en midsommarnatt? Sju dödliga låtar? Jag vet att det sista alternativet är fel för det finns inget som är i närheten dödligt med dessa låtar. Ibland svänger det, ibland gillar man det men all för ofta blir det ett stort suck av det hela. Det kan var för att jag är ung men UFO är nog troligen inte riktigt min musik smak. Synd för jag hade gärna velat bevisa myten att man inte ska dömma hunden efter håren.

Bästa Låt: Wonderland

Betyg: 4/10 Fight Nights

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0