Artisttips: Solitude



Detta är ett band jag har velat få fram länge och nu är det dags. Solitude från Värnamo i småland spelar metalcore och ni som känner mig vet att jag är långt ifrån det största fanet av genren men just Solitude diggar jag rejält.

Bandet består av Patrik Larsson på sång, Dennis Warelius på Gitarr och "ren" sång, Christoffer Apell på Gitarr (Känner honom för övrigt), Niclas Staberg på Bas och William Turner på Trummor. Bandet hade många namn innan det blev Solitude under 2006 och har tidigare haft Carl Williams (Bas) och Henrik Kentsson (Gitarr) som bandmedlemmar.

Under 2009 skapade man deras hittills enda släpp EP:n The Revival som innehåller fyra låtar. Last Division, The Revival, When Memory Calls och Break Through, alla stabila och bra låtar. Efter det har bandet turnerat runt i Sverige bland annat på Harry B James i Stockholm och andra rockklubbar och scener tillsammans med bland andra dEmotional och Twelvestep, två andra svenska metal core band som börjar få sitt stora genombrott.

Just nu håller bandet på att spela in sitt första fullängdsalbum Tied To The Anchor som kommer att släppas den 21 mars är det beräknat.

Lyssna På:
Hela Ep:n The Revival förstås men också första singeln från det kommande albumet. Singeln heter Richochet.

http://www.myspace.com/solitudeswe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0