Album jag ser fram emot 2011

Nu är det nytt år och då vet man inte vad som komma skall. Förra året hände det till exempel att Mike Portnoy lämnade Dream Theater, A7X släppte nytt album trots trummisen The Revs död i slutet av 2009, Accepts lyckade comeback och Ronnie James Dios död i magcancer. Jag ser dock fram emot 2011 då det erbjuder flera stora skivsläpp från grymma artister.

Black Tide - S/T

Debuten Light From Above är en av de bästa albumen jag har hört någonsin och att Black Tide ska släppa nytt i år får det bara att smälta i min mun. Men jag har min oro då bandet har sagt att det nya albumet inte kommer att vara lika fartfyllt som debuten så jag hoppas att de inte blir som Bullet For My Valentine och gör låtar som även skulle passa pop lystnarna utan att de fortsätter i samma stil som innan.

Amon Amarth - Surtur Rising

Fy fan vad jag älskade Twilight Of The Thundergod (både album och låt) och jag hoppas att Amon Amarth fortsätter sin lyckade vikingafärd bland de stora. Om Surtur Rising bara blir en fjärde del så bra som förra albumet så blir jag ändåså skitnöjd.

Hammerfall - inget namn annonserat

Hammerfall är anledningen till att jag kom in i Hevy Metal musiken så när ett nytt album blir utannonserat så blir jag väldigt förväntansfull. Senaste albumet var riktigt bra och om Hammerfall gör ett lika bra album som de krossade Lars-Kristerz i Fångarna På Fortet så kommer det blir ett skitbra album.

Children Of Bodom -Relentless Reckless Forever

När det gäller sån här typ av musik så är det bara CoB som jag fullständigt följer ochnär deras nya album utannonserades så blev jag ganska glad. CoB måste hitta tillbaka till sin musilaliskt fantastiska sida för att göra ett kanonalbum men jag blir nog hyfsat nöjd oavsett vad.

In Flames - inget namn annonserat

Probably the best band in the world? Hell yeah. De svenska veteranerna är grymma och jag kan inte vänta tills deras nya album kommer. Förra albumet var fantastiskt och det nya albumet kommer med all sannolikhet bli det med.

Five Finger Death Punch - inget namn utannonserat

Som jag skrev i min recension om bandets senaste album så ser det väldigt lovande ut. 5FDP är ett utav mina nya favoriter och jag hoppas på att de fortsätter med sin stil i sitt nya album.

Har ni något nytt album som kommer 2011 och som ni ser fram emot? Skriv en Kommentar om det så ska jag försöka lyssna på det albumet och kanske ge en recension.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0