Most Wanted: April 2011

Ny månad är på väg så jag tänkte snacka om vad som kommer i musikväg denna månad. Det blir en bra månad kan jag lova med flera intressanta skivsläpp.

Between The Buried And Me - The Parallax: Hypersleep Dialouges
Detta band är en utav mina personliga favoriter. BTBAM är ett väldigt hårt band som är samtidigt väldigt proggresivt. De har börjat etablera sig bland de stora och jag tror att när detta album släpps så kommer de att definitivt bli så stora som de förtjänar att bli.

Behemoth - Abyssus Abyssum Invocat
Jag försöker vidga mina vyer så långt som möjligt i hårdrockens värld, mestadels på death- och black metal, så när det nalkas ett nytt album av Behemoth ska jag vara där och lyssna. Vem vet? Det kanske blir mina nya favoriter.

Scar Symmetry - The Unseen Empire
Svenska hårdrocks band har ett väldigt bra år. Det började med Amon Amarth, Graveyard och Mustasch och det fortsätter med Scar Symmetry här i April. Jag gillar de få låtar som jag har lyssnat på av SS så jag är väldigt positiv inför den kommande plattan.

Primordial - Redemption at the Puritan's Hand
Ännu ett Black metal band som jag ska kolla in. Är kända för sin blandning av black metal och celtisk folkmusik. ska bli härligt att lyssna av dem.

Stormwarrior - Heathen Warrior
Jag älskar power metal och Stormwarrior levererar power i massor. Kan nästan redan nu lova att detta album kommer att bli kanon.

Något albumsläpp jag har glömt? Skriv det i kommentarerna så kanske jag (och andra) får reda på det och kollar in det sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0