Ikväll hejar vi på Dead By April

Förutom hårdrocksnörd är jag också Mellonörd. Nej, det är inte på grund av att jag gillar musiken utan att jag gillar själva tävlingen. Att tävla i musik är riktigt häftigt.

Årets startuppställning består av två stycken rock akter. I deltävling 4 kommer vi att få se Dynazty men redan ikväll får vi se det band jag har velat se i mellon enda sedan deras superhit Losing You. Dead By April. Bandet är tillräckligt välkänt av det svenska folket och kan skapa refränger som sitter direkt.

Hur är deras låt Mystery då? Jag har bara hört ett smakprov på ca. 1 minut men detta är vad jag kan säga. Det är det hårdaste melodifestivalen har haft någonsin. Vi har growl, dubbelbas och även en dödsbur runt trummisen men det är tillräckligt familjevänligt för att de flesta säkerligen ska kunna njuta av låten.

Synd bara att DBA möter riktigt tufft motstånd. Veteranerna Afro-Dite, löjligheternas kung Sean Banan, Mr. Oh My God The Moniker, den skämmiga programledaren Marie Serneholt, Dramaten skådisen Torsten Flink och hans Revolutions Orkester, Ms. out of this world experience Loreen och de helt okända Abalone Dots. Jag har lyssnat på deras låtar också och det kommer bli en rysare idag. Det kan jag nästan lova.

Jag tror dock att Dead By April har en jättechans att ta sig direkt till final. Deras styrka är att deras låt är annorlunda, inget man har sett i Mellon tidigare. Låten är kanske inte lika stark som Losing You men tillräckligt bra för att känna igen dem och rösta på dem.

Så ikväll vill jag att alla ni tittar på SVT 1 runt 20:30 (så har ni hoppat över några skitlåtar) och röstar på DBA tills telefonen glöder. För visst vill vi ha ett hårdrocksband i final?

Hur tror jag att det slutar då? Jag är optimistisk och tror att bandet tar sig direkt till final tillsammans med Loreen . Andra chansen får Sean Banan och Afro-Dite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0