Topplista: Topp 3 Bästa Raubtier Låtar

Shit va länge sedan jag gjorde en topplista. Nåja, här kommer en här och nu.
 
Ikväll blir det röj här i Halmstad. Då kommer nämligen haparandabandet Raubtier på besök och ska spela ett gig på James Rockbar, ett gig som jag självklart ska kolla in. Uppladningen inför den spelningen har redan nu börjat för mig så här får ni nu en topp 3 lista över de bästa Raubtier låtarna enligt mig.
 
3. Besten I Mig - Från Norrland Till Helvetets Port
 
Från det senaste albumet kommer Besten I Mig, ett album om förvandlingen som sker under en riktigt bra fylla. Låten har en helt makalöst bra uppbyggnad till refrängen samtidigt som resten utav låten gör sitt jobb till punkt och prickat. Passar också bra att sångaren Pär Hulkoff har tendens till whiskeyröst (hö hö hö).
 
2. Lebensgefahr - Skriet Från Vildmarken
 
Den här låten är mäktig... riktigt mäktig. Du känner pulsslagen och riffen ända in i benmärgen. Men det bästa med låten är enkelheten. Inga krångligheter eller kompromisser, bara rakt på. Det gör att helhetsintrycket räcker mycket längre.
 
1. Legoknekt - Det Finns Bara Krig
 
Låten vars synthriff var inspiration till Flo-ridas hit Whistle (en låt som jag hoppas att ni inte har hört talas om) är vanebildande, på ett mycket bra sätt. Den har allt som definerar Raubtier. Råstyrka, texter om krig samt en refräng som sätter sig direkt. Raubtier när de är som allra bäst.
 
Bubblare: Raubtier är ett vädigt jämnt band och trots det faktum att bandet bara har släppt tre album har de redan en hel drös med hits. Några låtar som kunde ha kommit in på listan är Kamphund, Achtung Panzer, Praedator, Himmelsfärdskommando, Apokalyps samt Sveriges Elit
 
Har du en egen personlig favorit från bandet? Skriv i kommentarsfältet nedan och gör din röst hörd.
 
Hoppas att jag ser många utav er ikväll på James Rockbar. Rock On!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0