Snabbrecensioner

Jag hade inte tid att skriva en lång recension på ett album idag p.g.a att jag jobbade på en dubbel skiva inför The Big 4 den 3 Juli (ska skriva ett inlägg med hela spellistan senare) så jag bestämde mig för att göra flera små recensioner över de album jag har lyssnat på i veckan. varsågoda.

Amorphis - The Beginning of Times

Lite hårdare och mindre vackert än vad jag hade förväntat mig av finländarna men det är godkändt då flera spår är bra men den effektiva punchen finns ej. Och har bandet inte snott omslaget från Wolfmother's Cosmic Egg?

Bästa Låt: Mermaid

Betyg: 6/10 Reformations

U.D.O - Rev-Raptor

Om man ska vara lite elak och jämföra detta album med Udos förra band, Accept, och deras senaste släpp, Blood of The Nation, är Rev-Raptor ganska långt efter. Flera låtar har sin slagkraft men andra är bara konstiga. Bättre toppar men sämre dalar än Blood of The Nations.

Bästa Låt: Renegade

Betyg: 5/10 Leatherheads

Alestorm - Back Through Time

Pirat rock är en utav mina absoluta favorit genres och Alestorm är de bästa. Men efter att ha lyssnat på deras tredje fullängdare känns det som om de gör samma platta om och om igen. Lite som Motörhead. Helt okej men jag vill gärna se lite framsteg till nästa platta.

Bästa Låt: Death Throes Of The Terrorsquid

Betyg: 7/10 Sunk'n Norwegians

The Rods - Vengeance

Jag får nästintill samma känsla när jag lyssnar på sådanhär musik. Att en del låtar verkligen får mig att rocka loss men att helheten inte finns. Trevligt att Dio finns med på ett spår men det räcker inte för att förstärka plattan till något fantastiskt.

Bästa Låt: Rebels Highway

Betyg: 4,5/10 Madmen

The Blackout - Hope

Ett Walesiskt metal core band som jag tror skulle funka på mainstream marknaden. Till skillnad från de flesta i genren så komplicerar bandet inte låtarna. Detta ger mestadels ett bättre utbud som ger ett bra album.

Bästa Låt: Never By Your Side

Betyg: 7/10 Devils Inside

Saxon - Call To Arms

32 år, 19 album och still going strong. Saxon kan verkligen hur man gör ett bra rock album. Ett par spår ger mig rysningar som bara kan betyda att det är en bra låt. Mycket bättre än vad jag hade förväntat mig.

Bästa Låt: Ballad of The Working Man

Betyg: 8/10 Afterburners

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0