Minirecensioner: Kreator, Devil's Train, Battle Beast, Shadows Fall, Domination Black

Kreator - Phantom Antichrist
 
Thrash metalen har än så länge ett fantastiskt 2012. Gryma albumsläpp från bland andra Overkill och Nekromantheon samtidigt som storheter som Testament och Slayer väntas släppa nya album i år. Kreator då? Självklart levererar dem med ett album som visar pondus och styrka men visar också en väldigt mångsidig sida av bandet. En väldigt bra och stabil platta från de rutinerade tyskarna.
 
Bästa Låt: Your Heaven, My Hell
 
Betyg: 8/10 Mars Mantras
 
Devil's Train - S/T
 
Nykomlingarna i Devil's Train tar inga fångar direkt från start. I deras självbetitlade debut visar bandet en råstyrka som kan matcha de mer rutinerade gången och en uppkäftighet som man vill se från en debutant. Men tyvärr snubblar bandet ibland på deras mer lugnare verk vilket drar ner betyget. Men bandet har helt klart en framtid inom musikindustrin även om jag vill att de ska vara lite mer originella.
 
Bästa Låt: Room 66/64
 
Betyg: 7/10 Yellow Blazes
 
Battle Beast - Steel
 
Detta album har varit på min Ska Lyssna På lista ända sedan albumet släpptes, vilket var i början av detta år. Jag ångrar nu att jag inte har lyssnat på Steel tidigare. Battle Beast bjuder oss på ett först klassigt album med stark sång och ren kämpavilja. Vann tydligen Wacken Open Air Metal Battle Contest år 2010. Lyssnar man på Steel förstår man varför det finska bandet vann.
 
Bästa Låt: Cyberspace
 
Betyg: 8,5/10 Die-hard Warriors
 
Shadows Fall - Fire From The Sky
 
Älskar Shadows Fall och deras perfekta mix av thrash, core och power. Dock har jag inte varit imponerad av deras senaste skivor. Men i Fire From The Sky tar de fram hela artelleriet och bombar oss som lyssnar med klasslåt efter klasslåt. En rejäl uppryckning sedan sist och ett perfekt utförande från grabbarna. Dock saknas det där lilla extra för att nå upp till fullständig perfektion.
 
Bästa Låt: The Wasteland
 
Betyg: 9/10 Eternal Lifes
 
Domination Black - Dimension: Death
 
Ååååååh vad jag älskar den här typen av metal. Med en skön blandning av neo-klassisk hårdrock och power känsla har Domination Black verkligen imponerat på mig. Med låtar som Legacy of Fear, Evilizer, Cold Touch och The Final Sigh kan väldigt lite gå fel. Men gräddet på moset är sångaren Matias Palm. Jädra vilken pipa han har. Jag vill samtidigt ha den där jackan som maskoten har på sig på skivomslaget.
 
Bästa Låt: Cold Touch
 
Betyg: 9/10 Evilizers

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0